Ny undersøgelse viser: Forbrugere stærkt utilfreds med telefonsælgere

En ny undersøgelse viser i dag, at over 40 procent af forbrugerne har haft en dårlig oplevelse med en telefonsælger, men opfattelsen af de mange ærgerlige episoder er en anden, hvis man snakker med telefonsælgeren selv

Af Line Grønbech, Stella Overvad
Udgivet 30/04/19 17:48 og senest opdateret 01/05/19 08:58

       

En undersøgelse fra Epinion lavet for DR viser i dag, at 41 procent af de danske forbrugere inden for det seneste år har haft en dårlig oplevelse med en telefonsælger.

Men hvad skyldes det?

Kunne det være fordi, at telefonsælgerne i den ene ende, føler sig presset på, hvor meget de skal sælge, når de sidder med telefonen i hånden?

Nej, svarer Line Sloth Thingholm, som har været fast telefonsælger de sidste 2 år hos Fyens Stiftstidende i Odense. Hun oplever et positivt arbejdsmiljø, hvor presset udelukkende kommer fra hende selv og ikke cheferne højere oppe.

- De typiske telemarketingsbureauer, hvor man er oppe og ringe på klokken - der ville jeg aldrig passe ind

Line Sloth Thingholm, telefonsælger ved Fyens Stiftstidende

 Sådan siger Line Sloth Thingholm om, de andre bureauer, der benytter sig af telefonsælgere. Bureauer, hun ikke selv kan identificere sig med i kraft af, at de på Fyens Stiftstidende heller ikke benytter sig af eksempelvis en klokke, når et salg er gået igennem. Hun mener, at de på Fyens Stiftstidende har en helt anden mentalitet og fremgangsmåde til at nå kunden i den anden ende af røret.

- Det handler for mig om at skabe en kontakt mellem mig og kunden - Personen, der sidder i den anden ende af røret, har jo ingen idé om, hvordan jeg ser ud og hvem jeg er

Line Sloth Thingholm, telefonsælger ved Fyens Stiftstidende

 

 

 

 

 

Line Sloth Thingholm tilpasser dermed sine opkald til kunderne alt efter, hvilken type kunde hun har igennem.

 

5 procent på en rigtig dårlig dag

Og selvom undersøgelsen giver et indtryk af, at mange forbrugere har dårlige erfaringer med telefonsælgere, så har Line Sloth Thingholm den opfattelse, at det kun er 5 procent ud af alle opkald på en virkelig dårlig dag, der kan ende ud i en ærgerlig oplevelse for begge parter.

Hun genkender derfor ikke de høje tal hos telemarketingsafdelingen, hun sidder i ved Fyens Stiftstidende.

Steffen fra Dyrup: 'Jeg vil være lidt trist over at skulle genhuses'

Arkitektgruppens planer om Tigergården står stadig i uvished

OB-anfører: Håber på mange mennesker på stadion på søndag

Odense Håndbold misser DM-finalen

Over 400 boliger i Odense skal rives ned

To fynske kommuner kæmper for klimaet i nyt projekt

Denne historie er forventelig tilgængelig på medietorvet.dk frem til den 29/04/21.

Historien består af 2.200 tegn. Historien blev sidst gemt den 01/05/19 08:58.

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til historien, skal du kontakte: Line Grønbech, Stella Overvad

APROPOS   //  Bjour   //  Bladet   //  C Fyn   //  DØGNDRIFT   //  Overblikket   //  Søgning  //  Administration

Alle rettigheder til indholdet tilhører den eller de studerende, der har produceret indholdet. Ved citat skal den eller de studerende, og ikke medietorvet.dk, krediteres. Ved fejl eller mangler i indhold, skal du rette henvendelse til den eller de studerende, der har produceret indholdet. Alternativt kan du kontakte journalistisk lektor Filip Wallberg eller Center for Journalistik.

medietorvet.dk er indhold produceret af de journaliststuderende ved Center for Journalistik på Syddansk Universitet. Du kan læse mere om uddannelserne på www.sdu.dk/journalistik. Syddansk Universitet stiller platformen medietorvet.dk til rådighed for de journaliststuderende, men Syddansk Universitet påtager sig ikke ansvaret for indholdet på medietorvet.dk. Ansvaret for indholdet ligger alene hos den eller de studerende som har produceret og offentliggjort indholdet.

Indhold slettes skjules to år efter oprindelig udgivelse og slettes fem år efter oprindelig udgivelse. Kategorier slettes et år efter oprindelig udgivelse.

medietorvet.dk sætter ingen cookies og gemmer ikke din ip-adresse, hvis du er almindelige besøgende. Hvis du er studerende og bidragsyder til medietorvet.dk, så sætter medietorvet.dk tre cookies (admin + author_id + twofactorid) når du logger ind, så systemet kan genkende dig som bruger. Dertil har medietorvet.dk registreret navn og e-mail adresse på alle bidragsydere. Af sikkerhedsmæssige årsager gemmer medietorvet.dk bidragsyderens ip-adresse, når bidragsyderen gemmer eller opretter en artikel. Det er muligt for bidragsyderne at anvende værktøjer fra tredjepart. Alle disse værktøjer skal dog aktiveres af den besøgende, før de hentes i browseren. Hvis du er tvivl om databeskyttelsen er du velkommen til at kontakte journalistisk lektor Filip Wallberg.