VOXPOP: Tinder får konkurrence fra Facebook

Mark Zuckerberg vil tilbyde en dating service til de 200 millioner singler på Facebook.

Af Louise Lind
Udgivet 02/05/19 16:55 og senest opdateret 02/05/19 16:55

       

I fremtiden kan du finde din date eller dit hook-up via Facebook – uden at være creepen, der slider sig ind i DMs. Den idé blev præsenteret til Facebooks F8 konference tidligere på ugen.

Det vil blive muligt at vælge dating som en tilvalgsfunktion til Facebook, og dating servicen vil derfor ikke være en integreret del af Facebook.

Under konferencen blev et muligt layout også præsenteret, og Facebooks dating interface lægger sig tæt op ad konkurrenten Tinder.

Facebook har, ligesom Tinder, valgt at gøre chatten rent tekstbaseret. Så til alle APROPOS kvindelige læsere: Du skal ikke være bekymret for dick-pics.

Men mens man på Tinder får (nogenlunde) random brugere præsenteret i sin swipe-strøm, så går Facebook i en anden retning. Her finder man sine matches ud fra fælles interesser og events.

Kan den forskel få Tinders unge brugere til at skifte Facebook, når de fremover er på fuglejagt? APROPOS har swipet til højre og spurgt sine matches.

 

Mark

 

 

"Thomas"

 

Jireh

 

Hector

 

Opdateres...

Flere vogter over havmiljøet i Danmark

Kvinde fundet død i Fredericia

Få unge til kampdag i Kongens Have

Ny Fynsk app skal redde din lever

OB refunderer billetter til kamp mod Brøndby

Odense-spiller: - Der kommer ild i øjnene

Denne historie er forventelig tilgængelig på medietorvet.dk frem til den 01/05/21.

Historien består af 1.148 tegn. Historien blev sidst gemt den 02/05/19 16:55.

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til historien, skal du kontakte: Louise Lind

APROPOS   //  Bjour   //  Bladet   //  C Fyn   //  DØGNDRIFT   //  Overblikket   //  Søgning  //  Administration

Alle rettigheder til indholdet tilhører den eller de studerende, der har produceret indholdet. Ved citat skal den eller de studerende, og ikke medietorvet.dk, krediteres. Ved fejl eller mangler i indhold, skal du rette henvendelse til den eller de studerende, der har produceret indholdet. Alternativt kan du kontakte journalistisk lektor Filip Wallberg eller Center for Journalistik.

medietorvet.dk er indhold produceret af de journaliststuderende ved Center for Journalistik på Syddansk Universitet. Du kan læse mere om uddannelserne på www.sdu.dk/journalistik. Syddansk Universitet stiller platformen medietorvet.dk til rådighed for de journaliststuderende, men Syddansk Universitet påtager sig ikke ansvaret for indholdet på medietorvet.dk. Ansvaret for indholdet ligger alene hos den eller de studerende som har produceret og offentliggjort indholdet.

Indhold slettes skjules to år efter oprindelig udgivelse og slettes fem år efter oprindelig udgivelse. Kategorier slettes et år efter oprindelig udgivelse.

medietorvet.dk sætter ingen cookies og gemmer ikke din ip-adresse, hvis du er almindelige besøgende. Hvis du er studerende og bidragsyder til medietorvet.dk, så sætter medietorvet.dk tre cookies (admin + author_id + twofactorid) når du logger ind, så systemet kan genkende dig som bruger. Dertil har medietorvet.dk registreret navn og e-mail adresse på alle bidragsydere. Af sikkerhedsmæssige årsager gemmer medietorvet.dk bidragsyderens ip-adresse, når bidragsyderen gemmer eller opretter en artikel. Det er muligt for bidragsyderne at anvende værktøjer fra tredjepart. Alle disse værktøjer skal dog aktiveres af den besøgende, før de hentes i browseren. Hvis du er tvivl om databeskyttelsen er du velkommen til at kontakte journalistisk lektor Filip Wallberg.